واتس اپ تلگرام استعلام
جستجو

جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه ای

همان طور که در مقاله های گذشته اشاره شد. از جرثقیل جهت جا به جایی تجهیزات و بارهای سنگین استفاده می گردد. از جمله جرثیل های پر کاربرد می توان به جرقثیل دروازه ای اشاره نمود.جرثقیل دروازه ای دو پل جهت جابجایی تجهیزات با وزن ها بالا تا 50 تن در فضا های باز کاربرد زیادی دارند. این نوع سازه از لحاظ کلاس کاری و قابلیت های مختلف در رده بالاتری نسبت به سازه های تک پل قرار دارند. این سازه ها شامل دو پل ، ستون های ثابت ، ستون های لولایی و دو عدد راهبروجعبه چرخ به همراه موتور گیربکس های حرکت طولی برای حرکت بر روی ریل های مورد نظر است.و برای جابجایی در عرض به وسیله ترولی ساخته شده با موتور گیربکس های حرکت عرضی، سیستم بالابر آن را به حرکت در می اورد . جهت تولید این نوع جرثقیل از متریال بسیار با کیفیتی استفاده شده است.

ویژگی های جرثقیل های دروازه ای

جرثقیل دروازه ای نسبت به سایر جرثقیل ها هزینه نگهداری پایین تری دارد  و می توان گفت طول عمر بیشتری نیز دارد.

بهترین گزینه برای جابه جایی ایمن تجهیزات در محل پروژه های فضا باز بشمار می رود.

در این مدل سازه ها محدودیت در طراحی و ساخت بسیار کم است. بنا بر خواسته مجری می توان این جرثیل را اجرا نمود.

مزیت های جرثقیل های پل صنعت فلز

شرکت رامیار گسترش از برترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در ساخت محصولات خود استفاده می کند. و با بیش از دو دهه تجربه توانسته است محصولات با کیفیتی را عرضه نماید.

شرکت رامیار گسترش از بهترین و بروز ترین ماشین آلات در خط تولید خود استفاده می کند.

شرکت رامیار گسترش با گرد آوری تیم مهندسی قوی قابلیت ساخت بهینه ترین تجهیز ها را بالاترین کارایی دارد.

فعالیت شرکت رامیار گسترش در راستای محصولاتی نظیر جرثقیل سقفی، جرثقیل بازویی، اپن وینچ (Open Winch) و… است. .

چند نکته مهم از جرثقیل دروازه ای

جرثقیل دروازه ای از انواع پرکاربرد جرثقیل ها به حساب می آید. که کاربرد بسیار خوبی در انواع صنایع سنگین و نیمه سنگین دارد. از جرثقیل دروازه ای در فضای باز نظیر کارخانه های صنعتی، بارانداز، اسکله ها و سایر این گونه فضا ها استفاده می گردد. چرثقیل دروازه ای محدودیت خاصی در تناژ ندارد. با این وجود لازم است در این باره به چند نکته توجه شود. فاصله بین پل ها از یک دیگر در جرثقیل دروازه ای اهمیت بالایی دارد و می بایست به ان تا حد امکان دقت نمود. این فاصله ها بر اساس نوع جرثقیل دروازه ای ( تک پل یا دو پل ) طراحی می شود. جرثیل دروازه ای ساخته شده در شرکت رامیار گسترش دارای استاندارد های جهانی می باشد و می توان از آن با خیال آسوده برای مدت زمان طولانی استفاده نمود. همچنین در این نوع جرثقیل لازم است تا طول کلگی و فاصله چرخ ها به طور دقیق محاسبه شود. توجه داشته باشید که عمده نیرو در جرثقیل دروازه ای به پایه ها ( دروازه ها ) وارد می شود. از این رو لازم است که این دروازه ها به نوعی طراحی شوند که بتوانند حداکثر نیرو را تحمل کند. از این رو انتخاب زاویه بین ستون ها در جرثقیل دروازه ای اهمیت بالایی دارد.

از دیگر نکات قابل توجه در مورد جرثقیل دروازه ای می توان به اثر تنش و کمانش در تیرها و ستون ها اشاره نمود که بسیار حائز اهمیت می باشد. از این رو جرثقیل دروازه ای باید در برابر تنش و کمانش مقاومت خوبی داشته باشد و بتواند این نیروها را کنترل نماید. توجه داشته باشید که در جرثقیل دروازه ای طراحی به شکلی صورت گرفته است که مهار نیرو توسط خود جرثقیل باید انجام گردد. بنابراین طراحی اتصالات در انواع مختلف این نوع جرثقیل بسیار بسیار مهم است. همانطور که در بالاتر نیز بیان کردیم از جرثقیل دروازه ای معمولا در فضای باز استفاده می شود. از این رو این جرثقیل باید به نوعی طراحی و اجرا شود که در برابر عوامل محیطی مانند باد و باران و نور مستقیم خورشید مقاومت خوبی داشته باشد. معمولا در این چنین شرایطی سعی می شود از سایبان های مناسبی برای موتور این جرثقیل استفاده شود. با توجه به این مسئله استفاده از مسیر و راهروی تعمیرات در طول این جرثقیل از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین زاویه دروازه ها نیز به نوعی طراحی می شوند که بتوانند در برابر باد مقاومت خوبی از خود نشان دهند. از طرف دیگر این جرثقیل ها باید در برابر زلزله و دیگر عوامل محیطی ایمن سازی شده باشد.

به طور کل می توان اینگونه بیان کرد که جرثقیل دروازه ای از انواع بسیار پرکاربرد در صنایع ایران محسوب می شود. این جرثقیل به سبب توانایی حمل تناژ بالا و کارایی که در اختیار کاربر قرار می دهد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما باید توجه داشته باشید که این جرثقیل می تواند استهلاک بالایی داشته باشد. از این رو باید دوره سرویس و تعمیرات نزدیک تری داشته باشد تا بتواند کارایی خودش را حفظ کند. این مسئله بسیار مهمی است که معمولا در طراحی و اجرای به آن توجه نمی شود. در حالی که سرویس های دوره ای مرتب می تواند هزینه های تعمیرات را تا حد زیادی کاهش دهد. این نکته بسیار مهمی است که لازم است به آن توجه ویژه ای شود.
کاربران محترم می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن سفارشات خود را ثبت نمایند. تا در کوتاه ترین زمان ممکن سفارشات خود را دریافت نمایند.
دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *