واتس اپ تلگرام استعلام
جستجو

جرثقیل دیواری بازویی

جرثقیل دیواری بازویی

انواع گوناگونی از جرثقیل در بازار موجود می باشد. هر کدام از انواع جرثقیل در بخش های متفاوتی استفاده می گردند. برای مثال جرثقیل سقفی بر روی سقف سالن ها و انبار استفاده می گردد. جرثقیل دروازه ای و نیم دروازه ای که بسیار پر قدرت می باشند را می توان در اسکله و بنادر از آن ها استفاده نمود.از جرثقیل بازویی دیواری برای ارائه پوشش بالابر برای استفاده فردی در سوله ها استفاده می گردد. جرثقیل بازویی دیواری برای نصب روی دیوار یا ستون طراحی شده است. از جمله مزیت های این جرثقیل امکان چرخش عرضی آن می باشد که توانایی حرکت بالایی به کاربر می دهد. به طور کلی جرثقیل یک نوع ماشین است که بر اساس قوانین فیزیک به کاربر امکان جابجایی بارهای سنگین را می دهد. امروزه بر اساس نوع نیاز کاربر، تناژ بار و محل استفاده انواع جرثقیل ها طراحی و تولید شده است. یکی از کاربردی ترین و مقرون به صرفه ترین انواع این جرثقیل ها، جرثقیل بازویی دیواری است. این جرثقیل همان طور که از نام آن مشخص است بر روی دیوار قرار می گیرد.
کاربران محترم می بایست به هنگام سفارش این جرثقیل به این نکته توجه نمایند که جرثقیل بازویی سازه ای است که در داخل کارخانه، کارگاه ها جهت جابه جایی تجهیزات سنگین و بار استفاده می گردد. از مزیت های آن می توان به عدم اشغال فضای کاری زیاد اشاره کرد که بار را در یک دامنه 180 درجه ای (مدل بازویی دیواری) و یا 360 درجه ای (مدل ستونی ) جابه جا می کند . شرکت رامیار گسترش این جرثقیل  را به صورت شش کاره و چهار کاره دستی و موتورایز با توجه به نیاز شما  طراحی و عرضه می نماید. حرکت چرخشی جرثقیل بازویی دیواری بر اساس نیاز کاربر می تواند به صورت دستی یا برقی باشد. نکته ای که وجود دارد این است که نوع طراحی جرثقیل بازویی دیواری با بازوی مکانیکی برقی طراحی آن به طور کامل تغییر می کند. اما در نوع دستی جرثقیل بازویی دیواری عملا با طراحی ساده تری رو به رو هستیم.

مشخصات فنی جرثقیل بازویی دیواری

از لحاظ فنی جرثقیل بازویی دارای ویژگی های منحصربفرد می باشد که آن را از لحاظ کارایی ویژه و جذاب می نماید. حداکثر تناژ قابل حمل جرثقیل بازویی دیواری بر اساس دو فاکتور پایه متصل به دیوار و طول بازو مشخص می گردد. معمولا این جرثقیل ها با حداقل طول پایه بازویی دیواری 4 و حداقل طول بازو 7 متر طراحی می شود. که از آن می توان در کارخانه ها و کارگاه ها استفاده نمود. با توجه به ابعاد بیان شده می توان گفت که حداقل تناژ قابل حمل توسط جرثقیل بازویی دیواری حدود 0.25 تن خواهد بود که بسیار کاربردی می باشد. با افزایش طول پایه بازویی دیواری و بازو علاوه بر اینکه امکان حمل بار با تناژ بالاتر فراهم می شود، عملا کاربر فضای بیشتری برای انتقال بار در اختیار خواهد دشت. فاکتور دیگری که در کاربری جرثقیل بازویی دیواری تاثیر مستقیم دارد مسئله توانایی چرخش بازوی جرثقیل است. در واقع به واسطه متصل بودن پایه این جرثقیل به دیوار یا ستون، بازو امکان حرکت پیدا می کند و شما می توانید آن را در زوایای مختلف حرکت دهید. معمولا جرثقیل بازویی دیواری به نوعی طراحی می شود که امکان چرخش بازو بین 45 تا 180 درجه را فراهم کند. کاربران محترم می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن سفارشات خود را ثبت نمایند. تا همکاران ما در بخش پیگیری سفارشات با آن ها تماس حاصل نمایند. از دیگر ویژگی های این محصول می توان به جنس این جرثقیل اشاره نمود که با توجه به وزن متناسب آن کارایی بسیار خوبی دارد . و می توان از جرثقیل بازویی برای مدت زمان طولانی استفاده نمود. تنها مورد قابل توجه در مورد این جرثقیل سرویس های دوره ای آن می باشد که با انجام دادن به موقع آن ها می توان از آن با خیالی آسوده برای مدت زمان طولانی استفاده نمود.

کاربرد جرثقیل بازویی دیواری

نکته قابل توجه در مورد جرثقیل بازویی این مورد است که چرا جآن را جزو مقرون به صرفه ترین و کاربردی ترین جرثقیل ها می دانند؟ علت این موضوع را می توان از دو جهت محل نصب و نوع کاربری مورد بررسی قرار داد. به طور کلی از جرثقیل بازویی دیواری در مکان هایی استفاده می شود که امکان استفاده از جرثقیل ایستا یا سقفی نیست . به علت ارتفاع کم سقف و یا فضای کوچک سوله و یا این که جای چندانی برای نصب این نوع جرثقیل ها وجود ندارد. در واقع کاربرد جرثقیل بازویی دیواری در کارگاه های کوچک، بسته و یا بدون سقف است. این نوع جرثقیل در دسته جرثقیل های فردی محسوب می شود و همانطور که گفته شد حداکثر بار تا وزن 5 تن را می تواند تحمل کند. نکته شایان اهمیت این مورد می باشد که نباید وزنی بیشتر از 5 تن را با آن جا به جا نمود زیرا علاوه بر آسیب دیدن جرثقیل می تواند دیوار را نیز تخریب نماید. نکته مهم دیگری که باید در طراحی و کاربرد جرثقیل بازویی دیواری بدانید این است که این جرثقیل ها می تواند به عنوان جرثقیل کمکی در کنار انواع دیگر جرثقیل ها قرار بگیرد. به عبارت ساده تر نحوه کار این جرثقیل به شکلی است که عملا تداخلی در نحوه فعالیت جرثقیل های ایستاده یا سقفی ایجاد نمی کنند. نکته دیگر این است که جرثقیل بازویی دیواری را می توان به بدنه دستگاه ها و ماشین آلات نیز متصل کرد. البته این در حالی است که آن بدنه یا ماشین توانایی تحمل تناژ قابل حمل را داشته باشد.

دیدگاه ها (0)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *